Schonen van het archief

Iris en Sanne zijn de afgelopen weken druk in de weer geweest. Patrick zijn kamer werd het 'rommelhok' en stond af en toe vol met stapels dozen.

Voordepot
Het hele voordepot, met onder andere het archief, is geschoond en de draaikasten zijn plank voor plank nagekeken. Ook de bibliotheek is nagelopen en alle overtollige en niet-relevante boeken en tijdschriften zijn opgeruimd. Er zijn 6 rolstellingen weggehaald. Hier worden namelijk grote kasten geplaatst voor objecten die nu nog in het depot geparkeerd staan. Wanneer deze meubels en andere grote objecten zijn geplaatst zullen we ook de werken op papier (tekeningen, etsen, prenten) verplaatsen naar het voordepot.

Deze verplaatsing doen wij om plaats te maken voor nieuwe, grotere schilderijrekken in het depot. Op dit moment staan veel schilderijen op ongeschikte plaatsen omdat zij te groot zijn voor de rekken. Door het plaatsen van meer en grotere schilderijrekken kunnen we ook deze werken een veilige plek geven.

Archiefstraat opgericht
Tijdens de sluiting van afgelopen twee weken hebben onze collega's van o.a. Team Publiek verder aan het archief gewerkt. De tekentafel in de foyer werd 'archiefstraat'. Maar liefst 222 archiefdozen met papieren werden ontdaan van nietjes en paperclips. Met dozen vanaf 1934, maar ook nog correspondentie van het Rijksmuseum uit 1915 met de heer Bruinvis. Dus het gaat héél ver terug. Een reuze klus, maar met een muziekje op toch wel weer erg gezellig. Chapeau collega's!

Onze nieuwe collega bij Team Publiek, Jacob de Boer

Helemaal stuk....