Nieuwe situatie afdeling collectie en presentatie

De indeling en taakverdeling van de afdeling Collectie & Presentatie is vanwege het pensioen van Margreet iets gewijzigd. Hoewel Margreet vervroegd met pensioen is gegaan, waren we al voorbereid op haar vertrek. We hebben gekeken naar wat er het hardst nodig is in het team.

Bruikleenverkeer en collectieontsluiting
Dat is versterking op het gebied van registrarwerk (vooral bruikleenverkeer) en goede collectieontsluiting (denk aan het collectieregistratiesysteem en de beeldbank). Deze versterking hadden we op een tijdelijke basis al in huis met Inge Jolijn als tweede registrar. Dit geven we nu een vast karakter waardoor de oude functie van Margreet komt te vervallen. De taken die bij haar functie hoorden, worden voor het grootste deel verdeeld binnen de afdeling. De bestaande ondersteuning vanuit de technische dienst blijft hetzelfde.
Voor enkele praktische beheerstaken zullen we in de toekomst af en toe Helicon of onze vaste restauratoren inschakelen. Voor een groot deel sluit dit aan bij de praktijk van de afgelopen jaren.

Projectmatig depotbeheer
Wat vooral verandert, is dat wij het depotbeheer meer projectmatig zullen aanpakken. Mochten jullie hier meer over willen weten, informeer dan bij Loet. Mocht je een vraag hebben over het depot (die je hiervoor aan Margreet zou stellen), dan kun je terecht bij Inge Jolijn. Sanne en Inge Jolijn zullen op veel terreinen het werk samen verdelen. We zullen voor alle betrokkenen duidelijk communiceren wie waarvoor het eerste aanspreekpunt is.

overzicht interne berichten